google adwords

Google Adwords Google arama motoru, arama ortakları ve içerik ağında reklam verebilmemizi sağlayan reklam sistemidir.

Adwords reklamları aşağıdaki şekilde gösterilmektedir.


Google Arama motorunda: Sağ tarafta veya en üstte sponsor bağlantı şeklinde.

Arama Ortakları Sayfalarında: Arama sonuçlarının en üstünde

İçerik Ortaklarının sayfalarında: İçerik ortaklarının belirlediği yerlerde görüntülenmektedir.

Google AdWords şunları sunar:


Hedef kapsam

Google'da arama yapan kişilere artık reklam yapabilirsiniz. Google'ın arama sonuçlarında şimdiden görünüyor olsanız bile, AdWords, Google'da ve reklamcılık ağımızda yeni hedef kitleleri hedeflemenize yardımcı olabilir.


Daha fazla kontrol

İstediğiniz sonuçları alıncaya kadar reklamlarınızı düzenleyebilir ve bütçenizi ayarlayabilirsiniz. Çeşitli reklam biçimleri görüntüleyebilir, hatta reklamlarınızda belirli dilleri ve coğrafi konumları hedefleyebilirsiniz.


Ölçülebilir değer

Minimum harcama şartı veya süre taahhüdü söz konusu değildir. Üstelik, tıklama başı maliyet seçeneğiyle, yalnızca reklamlarınıza tıklanırsa sizden ücret alınır. Bu, bütçenizin her kuruşunun yeni potansiyel müşteriler kazanmak için harcandığı anlamına gelir.


üstünlükleri nelerdir?

Diğer reklam mecralarına göre üstünlükleri nelerdir ?

Adwords reklamlarını diğer mecralardan ayıran en üstün özellikler şunlardır.


Google AdWords

Google AdWords günümüzde binlerce şirket tarafından maliyet verimliliği yüksek bir şekilde yeni müşteriler kazanmak için kullanılmaktadır.

AdWords anahtar sözcükleri belirli bir ürün veya hizmet hakkında bilgi arayan web kullanıcılarını doğru bir şekilde hedefler ve tam da bu kullanıcıların istediği reklamları gösterir.

Anılan program, tıklama başı maliyet (TBM) üzerinden fiyatlandırma esasına dayandığı için , reklamverenler sadece bir reklam tıklandığı zaman ödeme yaparlar, gösterim başı ödenen hiçbirşey yoktur.

Reklamverenler çok geniş bir dağıtım ağından yararlanabilmekte ve işlerine uygun destek ve maliyet düzeyini seçebilmektedirler.

nerelerde gösterilir?

 

Text Reklam

Banner Reklam

Google Arama Motoru

Gösterilir

 

Arama Ortakları

Gösterilir

 

İçerik Ortakları

Gösterilir

Gösterilir


Reklamlar nerede ve nasıl gösterilir ?


Google Arama motorunda: Sağ tarafta veya en üstte sponsor bağlantı şeklinde.

Arama Ortakları Sayfalarında: Arama sonuçlarının en üstünde

İçerik Ortaklarının sayfalarında: İçerik ortaklarının belirlediği yerlerde


sıralama nasıl yapılır?

Google arama motorunda bir reklamın sıralaması aşağıdaki formule gore hesaplanır.

Reklam sırası = TBM x Kalite Puanı

TBM : Tıklama başı maliyet. Her bir kelime için en fazla ne kadar ücret ödeyeceğinizdir.

Kalite Puanı : İlgili reklamın alakalığının bir ölçüsüdür. Kalite Puanı anahtar kelimenin tıklama oranı (TO), reklam metininin alakalılığı, anahtar kelime performans geçmişi, ve diğer alakalılık faktörleri ile belirlenir.


google reklamları istediğimiz ülke ve şehirlerde yayınlanabilir mi?

Evet. Adwords reklamlarında ülke, dil ve bir kısım ülkelerde de şehir (Türkiye için mümkün) hedefli reklamlar oluşturabilirsiniz. Ancak bazı ülkelerde (Türkiye dahil) şehir hedefleme tam desteklenmemektedir. Bunun sebebi Türkiye IP altyapısının bağlantı konumunu tam olarak tespit edememesidir.


reklamları istediğim saatlerde yayınlayabilir miyim?

Evet. Adwords reklamlarını istediğini gün ve saatte yayınlayabilirsiniz. Böylelikle bütçenizi kullanıcılara satış olasılığı yüksek olduğunu düşündüğünüz saatlerde gösterim yapmış olur ve bütçenizi ekonomik kullanmış olursunuz.


geçersiz tıklama nedir ve nasıl tespit edilir?

Geçersiz tıklama Google tarafından gerçek olmayan tıklamalara verilen addır. Google Adwords reklamları tıklama başı maliyetle fiyatlandığı için olası geçersiz tıklamaların tespiti çok önemlidir. Bunun için Adwords sistemi kendi içinde özel bir algortma çalışır. bu algoritma oluşan her tıklamayı IP bazında takip eder. Böylelikle aynı IP numarasından belli bir süre içerisinde oluşan tıklamalardan sadece bazıları fiyatlandırılır. Diğer kısmı geçersiz tıklama olarak düşünülür ve faturalandırılmaz.