SEO

Site İçi (Onpage) Optimizasyon ve Yapısı

Bizim kesin inancımız şudur ki; onpage (site içi) optimizasyon hiç bu kadar önemli olmamıştı. Bu durum da aynı zamanda ufukta bir paradoksu işaret edeiyor; Teknik onpage SEO’su ihmal ediliyor ve doğrudan site dışı (ofpage) çalışma yapılıyor. Onpage optimizasyon için çeşitli ve mükemmel araçlar olmasına rağmen, artık bunlar profesyonel manuel bir optimizasyonun yerini tutmuyor ve bir uzmanın yerini alamıyor. Mike King teknik SEO ile ilgili “SEO Blogpost of the Year” makalesinde SEO’nun gelişimini yazdı. Bu makale ne yazık ki sadece İngilizce dilinde. Son zamanlarda mevcut olan yeni gelişmeleri gösteren harika bir makale.


Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı deneyimi gelecek yıllarda, şimdi hiç olmadığı kadar önemli olacak. Bize göre; Google, sıralamayı her geçen gün artan şekilde yapay zekaya yaptırdığı için, iyi işleyen online mağazalar öne çıkıyor. Örneğin navigasyon menünüzün artık sadece SEO için optimize edilmiş olması yeterli değil, kullanıcının ilk bakışta belirli bir menü öğesinin arkasında ne olduğunu görebilmesi gerekir. Ve genel olarak da geçerli olan; diğer mağazalarda sizin hoşunuza gitmeyen her şey (sunum, ürün veya teslimat hakkında ki bilgi eksikliği) dolaylı olarak sıralamanızı olumsuz yönde etkileyebilir. Bir yandan Google'ın tarayıcı üzerinden değerlendirdiği olumsuz kullanıcı sinyalleri, diğer yandan da kullanıcı deneyimlerinden yakından etkilenir. Ve bu arada örneğin siteden çıkış sürecini optimize etmeniz dönüşüm oranınızı da artırır.



Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)

Bugün halen mobil konusunu konuşmaya gerek var mı? Artık bir sitenin mobil yapıya uygun yapılmış olması "güzel" dediğimiz bir şey değil, her sektörde mutlaka olması gereken bir şey. İyi işleyen bir mobil web siteye sahip olmayanların yalnızca mobil indekste olan görünürlüğü düşer. Ancak bu yakında Google'ın sahip olduğu tek indeks olacak, bu durum üç hafta önce açıklandı. Ama hepsi bu değil: Accelerated Mobile Pages (AMP - Hızlandırılmış mobil sayfalar) artıyor ve Google bunu mümkün olduğunca hızlı bir şekilde tüm web siteleri için yaymak istiyor. Google AMP’yi tüm gücüyle yükseltmeye çalışıyor ve bu konuda inanılmaz bir politika sürdürüyor, galip gelecek mi zaman gösterecek. Google'ın ilerletmek istediği herşey iyi olmak zorunda değil. Örneğin; Google+ veya Authorship Markup, AMP haber portalları için çok yararlı olsa da burada da reklam gelirlerinin düşüşüyle ilgili şikayetler çoğalıyor. Yine de şu anda AMP için geliştirilen yeni özelliklerin hızı şaşırtıyor. Standart bir online mağaza tamamen AMP’ye dayalı olana kadar muhtemelen veri aktarım hızı ve teknolojisi o kadar ilerlemiş olacak ki buna artık gerek kalmayacak.